- Poza dwujezdniową trasą powstają tu m.in. 44 obiekty inżynierskie: mosty, wiadukty, przepusty, przejścia dla zwierząt. Wybudowanych zostanie też pięć węzłów drogowych i cztery pary Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP Radawiec i Zemborzyce, MOP Obroki, MOP Rudnik, MOP Słodków – opisuje skalę inwestycji Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA. Chodzi o budowę trasy S19 między Lublinem a Kraśnikiem. To łącznie 42 kilometry drogi.
Najbardziej zaawansowana jest budowa odcinka od Lublina do Niedrzwicy Dużej (12 km). Wykonano tam 88 proc. zaplanowanych robót.
– Kończymy układanie warstwy ścieralnej - mówi Paweł Ziębakowski z firmy Construcciones Polska Aldesa. I dodaje: - W sierpniu aura przeszkadzała w realizacji robót.
Z nowej drogi – częściowo – kierowcy już korzystają. - Ruch został przeniesiony na prawą jezdnię powstającej drogi ekspresowej i poprowadzony przez węzeł Strzeszkowice – przypomina Minkiewicz.
S19 Lublin-Kraśnik. Trwają prace wykończeniowe
Trwają prace wykończeniowe, m.in. przy obiektach inżynierskich, realizowane są roboty brukarskie, ustawiane są ekrany akustyczne. - Trasa jeszcze w tym roku zostanie oddana do użytku – zapewnia Ziębakowski.
Na 70 proc. ocenia stan zaawansowania robót wykonawca kolejnego odcinka, czyli między Niedrzwicą Dużą a Kraśnikiem (20 km). – 18 kilometrów trasy mamy już w warstwie wiążącej. W przyszłym tygodniu zaczniemy układać warstwę ścieralną – twierdzi Michał Żyśko, dyrektor kontraktu z Mota – Engil. Zastrzega jednak, że aby tak się stało musi przestać padać deszcz. – W sierpniu pogodę mieliśmy fatalną. Przez wiele dni musieliśmy wstrzymywać prace.
Ten fragment trasy ma być gotowy dopiero w II kwartale przyszłego roku. Powód? Drogowcy trafili podczas prac ziemnych na skały, których nie było na mapach geologicznych. Ich skruszenie wymaga czasu.
– Takiego podłoża nie spodziewaliśmy się ani my, ani zamawiający – przyznaje Żyśko
Trzeci fragment to obwodnica Kraśnika (10 km). Budowa jest zaawansowana w ok. 80 proc. - Również i na tym docinku na obu jezdniach trasy głównej ułożona jest masa bitumiczna (wyjątek stanowi fragment w okolicach ul. Kolejowej, gdzie realizowane są jeszcze prace ziemne). Wykonawca przygotowuje się do rozpoczęcia prac związanych z układaniem warstwy ścieralnej, co będzie możliwe, kiedy poprawi się pogoda – informuje Minkiewicz.
Budowa S19 między Lublinem a Kraśnikiem pochłonie 1,48 mld zł.
Wydanie specjalne Gol24 - Studio EURO 2024 - odcinek 1
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?